Media społecznościowe to reklama przyszłości

Lut 12, 16 Media społecznościowe to reklama przyszłości

Posted by in E-commerce

Prowadzisz swój biznes w sieci? Sprzedajesz w Internecie produkty lub usługi? Twój e-biznes przestał się rozwijać w zadowalającym Cię tempie? Może warto poszukać odpowiednich rozwiązań już dzisiaj. Zawsze lepiej jest zapobiegać aniżeli leczyć. Dlatego nawet jeśli Wasz e-biznes działa całkiem dobrze to może warto go po prostu zapobiegawczo rozreklamować jeszcze mocniej i jeszcze bardziej. Biznes w Internecie rządzi się swoimi prawami. Nie sztuką jest szukać ratunku w reklamie, kiedy sprzedaż nie idzie a biznes zwalnia. Sztuką jest reklamować się w sieci zawsze, nawet wtedy, kiedy klienci wchodzą przysłowiowymi drzwiami i oknami. Bez względu na to jak działa Wasz internetowy biznes na rynku e-commerce pojawiają się nowe kanały komunikacji i nowe kanały reklamy, które umożliwiają zwiększenie sprzedaży oraz uzyskanie szybszego przyrostu nowych klientów, wchodzących na Waszą stronę po raz pierwszy. Trzeba tylko wiedzieć jak zadziałać, żeby wykorzystać potencjał nowych kanałów reklamowania się i komunikacji. Reklamą przyszłości już dzisiaj określa się media społecznościowe. Mowa oczywiście o tych portalach, na których macie setki znajomych albo tysiące polubień. Nowoczesne kanały komunikowania się pomiędzy ludźmi – a taką rolę właśnie pełnią media społecznościowe – to właśnie miejsce, gdzie wkrótce widoczni będą chcieli być wszyscy. Prowadzenie swojego profilu na portalu społecznościowym bez względu na jego rodzaj, nazwę czy adres www to dzisiaj minimum socjalne wymagane przez współczesne społeczeństwo będące aktywne w Internecie. Poza tym najważniejsze w tym wszystkim jest coś innego. Dzięki mediom społecznościowym pojawił się nowy sposób komunikowania się z potencjalnymi klientami. Jest to tak zwany marketing wielokierunkowy. O co chodzi można wytłumaczyć na prostym przykładzie. Kiedy widzimy na ulicy billboard to reklama oddziałuje tylko i wyłącznie na nas. Kiedy mamy stronę internetową firmy to możemy do niej napisać maila albo wiadomość, a więc jest komunikacja dwukierunkowa. Natomiast w mediach społecznościowych firma swoją reklamą komunikuje się z klientem, klient może odpisać do firmy i też się z nią komunikować, ale klienci mogą też komunikować się między sobą. Dlatego właśnie mówimy o marketingu wielokierunkowym. Ale co to właściwie daje firmie, że klienci komunikują się ze swoimi znajomymi, a więc również...

read more

Dział IT- Środowisko informatyków, grafików i programistów

Wrz 09, 15 Dział IT- Środowisko informatyków, grafików i programistów

Posted by in E-commerce

Dział IT (z ang. information technology) to nie, kto inny jak cały sztab informatyków, programistów, grafików itp., dbających o technologię i niezawodność firmy każdego dnia. Istnieje wiele absurdalnych opinii, że środowisko IT to ludzie, którzy pracują nic nie robiąc i przy tym nieźle zarabiają. Nic bardziej mylnego. Choć nie zdajemy sobie z tego sprawy to wiele firm nie byłoby w stanie funkcjonować w dzisiejszych czasach bez dobrej obsługi informatyka. Informatyk w firmie to nie tylko osoba, która naprawi komputer, gdy system się „wysypie”. To cicha podpora dosłownie wszystkiego. Zakres wiedzy jak i umiejętności takiej osoby to często nieoceniona podpora firmy. Absurdalny stereotyp wziął się właśnie z tej tak zwanej cichej obsługi. Efekty pracy nie zawsze są widoczne na pierwszy rzut oka i dlatego też wiele firm nie zatrudnia na początku nikogo z branży IT. Z czasem jednak szybko się przekonujemy, że w razie awarii, które jak to w świecie technologii bywa się zdarzają taniej zatrudnić informatyka na umowę niżeli płacić niemałe pieniądze za jego każdy przyjazd do awarii sprzętu w firmie. Pośród wielu nieprzychylnych, choć nie prawdziwych stereotypów jest także ten, w którym wiele osób nazywa się samozwańczo informatykami, myśląc, że skoro płynnie obsługujemy komputer to np. poradzimy sobie ze zdalną obsługą maszyn czy też przywracaniem danych. Jednak już na wstępie okazuje się, że jesteśmy w błędzie. Technologia rządzi się swoimi ściśle określonymi zasadami i działaniami, a o wielu z nich nie mamy pojęcia do momentu większego problemu. To właśnie wtedy poszukujemy szybko specjalisty, który rozwiąże problem, który wydawał nam się banalnym. Z branżą IT jest trochę tak jak z każdą inną dziedziną specjalistyczną. To, że umiemy stwierdzić, że dopadło nas przeziębienie nie oznacza, że jesteśmy lekarzem i będziemy potrafili leczyć zapalenie płuc z tą jednak różnicą, że wyleczone zapalenie płuc odczujemy, a pracę informatyka nie koniecznie, choć jest ona konieczna do prawidłowego funkcjonowania. Stąd też chyba wzięło się tak wiele krzywdzących dla tej branży stereotypów. Na szczęście coraz więcej firm zdaje sobie z tego sprawę i zatrudnia wyspecjalizowanych ludzi by mieć nad wszystkim...

read more

E-commerce ? korzyści dla sprzedawcy

Maj 14, 14 E-commerce ? korzyści dla sprzedawcy

Posted by in E-commerce

Nic dziwnego, że sprzedawcy bardzo angażują się w handel internetowy ? jest on dla nich zdecydowanie bardziej opłacalny, niż wynajem danego biura i sprzedawanie w nim towaru. Sprzedaż internetowa po prostu kosztuje mniej, pozwala na dużą oszczędność. Nie potrzeba do tego pośredników, wynajmu punktów sprzedaży ani tworzenia dużych magazynów. Firmy nie muszą już zatrudniać sprzedawców ani personelu pomocniczego, znika także problem tworzenia tradycyjnych dokumentów. Do ogromnej liczby klientów dociera się zatem jak najmniejszym kosztem ? nawet reklama internetowa jest zdecydowanie tańsza. Co jeszcze zyskuje sprzedawca? – jest bardzo elastyczny. Może stale aktualizować bazę dostępnych produktów , dodawać nowe, zmieniać ich opisy, zachęcać klientów do kupna – opisy tworzą wyspecjalizowani marketingowcy, którzy mają sporo czasu na zastanowienie się i wymyślenie jak najbardziej chwytliwych haseł. Klient, mając tak szczegółowy opis parametrów, będzie czuł się zdecydowanie bezpieczniej kupując dany produkt – Internet umożliwia także organizowanie licytacji ? niektóre produkty mogą wówczas zejść z areny za naprawdę dobrą cenę Firmy działające na platformie internetowej mogą bardzo łatwo dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i zaprezentować im produkt. W ten sposób zyskują przewagę nad swoimi tradycyjnymi konkurentami, zdecydowanie szybciej przeprowadzają także różne procesy biznesowe. Mogą także reklamować się przy pomocy atrakcyjnych multimediów, które zdecydowanie dają im przewagę nad konkurencją. Co więcej ? oferta prezentowana jest cały czas, 24 h na dobę, a nie tylko podczas otwarcia sklepu. Firma może stale monitorować potrzeby rynku (na przykład obserwując trendy w mediach) i dostosowywać swoje towary do tego, co aktualnie może mieć największą szansę na sprzedaż. Co bardzo istotne, szczególnie w tak ?papierkowym? kraju jak Polska ? do otwarcia sklepu internetowego nie są konieczne tak naprawdę żadne zezwolenia. Możesz zrobić to ot tak, szybko i łatwo, podwyższając tym samym wartość całej...

read more

E-commerce ? korzyści i ograniczenia dla klienta

Maj 14, 14 E-commerce ? korzyści i ograniczenia dla klienta

Posted by in E-commerce

Wszystko ma swoje dobre i złe strony. Tak samo jest z handlem internetowym ? posiada zarówno znaczne zalety, jak i wady, które w niektórych warunkach mogą go dyskwalifikować jako jedną z dróg nabywania poszczególnych produktów. Jakie są główne wady zarzucane handlowi internetowemu? – przede wszystkim ? niemożliwość wypróbowania towaru. Szczególnie takie rzeczy, jak ubrania czy perfumy sprawiają wiele kłopotu. – koszty przesyłki ? mimo, iż towar w Internecie jest tańszy niż ten w tradycyjnym sklepie, to jednak koszty przesyłki produktu mogą znacznie przewyższyć to, co klient mógłby zyskać – niejasności w prawie ? niektóre osoby obawiają się kupować na Internecie, szczególnie droższych artykułów. Czasem ciężko jest bowiem ze zwrotem niechcianych dóbr bądź ich reklamacją. E-commerce istnieje jednak nie bez powodu. Mimo powyższych wad, posiada również sporo zalet, które docenia coraz to szersza grupa klientów: Ogromna wygoda i oszczędność czasu ? nie musisz osobiście jechać do oddalonego o setki kilometrów miasta po to, by kupić sobie wymarzone kolczyki. Oszczędzasz zatem nie tylko na paliwie, ale również na własnym zaangażowaniu w kupowanie. Łatwość dostępu ? szybko przefiltrowujesz towary i widzisz tylko to, co naprawdę cię interesuje. Co więcej, masz dostęp do rzeczy ekskluzywnych i unikalnych, których nie znajdziesz w sklepach tradycyjnych. Szybkie porównanie cen. W normalnych sklepach musiałbyś chodzić od jednego do drugiego, pytać o ten sam towar, spisywać ceny? tutaj wyszukiwarka robi to dla Ciebie. Klikasz, a ona w parę sekund sprawdza wszystkie dostępne możliwości. Możesz kupować w sklepach z całego świata, otrzymujesz bardzo szczegółowy opis każdego z produktów, który możesz porównać z innymi rzeczami tego typu. Nikt do niczego Cię nie namawia ? Ty sam decydujesz, jaką kwotę zapłacisz. Nie ma ukrytych opłat, ponieważ wszystko pojawia się w podsumowaniu. W każdej chwili możesz wycofać się z transakcji. Towary możesz przeglądać bez ograniczeń czasowych ? nie jest to zależne od tego, jak długo sklep jest...

read more

Handel elektroniczny – e-commerce

Maj 14, 14 Handel elektroniczny  – e-commerce

Posted by in E-biznes, E-commerce

Handlem elektronicznym nazywamy wszystkie te procedury, w których sprzedawcy korzystają z urządzeń elektronicznych po to, by zawrzeć umowę kupna-sprzedaży z klientem. Środkami przekazu w takim wypadku może okazać się telefon stacjonarny bądź komórkowy, a także faks, Internet oraz telewizja. W ten sposób można zawrzeć transakcję handlową. Obecnie najpowszechniejszą formą jest handel internetowy, a wirtualne sklepy dziennie odwiedzają setki zainteresowanych. Jakie są główne cechy e-commerce? – transakcje opierają się na protokole IP – zarówno towary, jak i usługi zawsze zamawiane są bezpośrednio przez klienta mającego status on-line, natomiast wszelakich płatności oraz dostaw można dokonać zarówno w sieci jak i poza nią – należy pamiętać, że w zakres e-commerce nie wchodzą wszelakie zamówienia robione za pośrednictwem telefonu, faksu lub poczty elektronicznej Handel e-commerce może mieć trzy różne formy. Pierwsza z nich jest bezpośrednia ? tutaj wszystkie elementy procesu odbywają się za pośrednictwem sieci. Jest to złożenie zamówienia, zapłacenie za towar a następnie jego dostawa. Sposób pośredni polega na tym, że wszystkie procesy poprzedzające dostawę (czyli poszukiwanie towaru, złożenie zamówienia i realizacja płatności) przebiegają online, natomiast sama dostawa jest tradycyjna. Na końcu forma hybrydowa, w której zastosowanie znajdują różne formy przejściowe. W handlu elektronicznym udział biorą różne podmioty. Mogą być to przedsiębiorstwa oraz konsumenci, w kilku różnych konfiguracjach. E-commerce daje naprawdę wiele korzyści i dlatego stał się tak bardzo popularnym sposobem na zatwierdzanie umów handlowych. Co przede wszystkim daje nam handel internetowy? – ogromną oszczędność ? przedsiębiorstwo nie musi idealnie wyposażać biur, równocześnie zmniejsza liczbę zatrudnionych i skraca kanały dystrybucji – oszczędność czasu oraz podróży dla klientów ? nie trzeba już jechać na drugi koniec Polski, by zdobyć upragnioną rzecz ? wystarczy zamówić ją na Internecie i...

read more