Plusy i minusy prowadzenia firmy w Internecie

Kwi 09, 16 Plusy i minusy prowadzenia firmy w Internecie

Już od pewnego czasu można obserwować tendencję do tego, że co raz większa liczba młodych przedsiębiorców decyduję się na otwieranie nowych działalności gospodarczych w sieci. Duża liczba firma rezygnuję z prowadzenia biznesu w tradycyjny sposób z placówką stacjonarną. Osoby, które zamierzają trafić ze swoimi usługami na cały świat zmuszone są do tego aby rozważyć otwarcie e-biznesu, który może mieć wady i zalety.

Jedną z największych korzyści, którą należy zaliczyć do prowadzenia firmy przez Internet jest fakt, że można w znaczny sposób ograniczyć nakłady finansowe na samym początku. Nie należy przejmować się tym, że już na starcie trzeba będzie ponieść straty w postaci wynajęcia lokalu czy jakiejś hali. Jeśli chodzi o e-biznes to tutaj wszystko się zmniejsza o chodzi jedynie o wykupienie serwera, który koszt nie musi być aż tak duży.

Mając firmę w Internecie można mieć zdecydowanie większe pole zasięgu. Klientów da się odnaleźć na całym świecie ponieważ sieć on-line nie ma dla nas żadnych barier geograficznych. Jeśli zadbamy o to aby na naszej stronie znalazły się na początku dwie wersje językowe np. polska i angielska to powinniśmy być przekonani o tym, że możemy nawiązywać relację biznesowe z Brytyjczykami, Amerykanami lub Niemcami. Na pewno to może powodować zwiększenie zasięgu pola działania a w końcowym rozrachunku wyższym obrocie pod koniec każdego miesiąca.

Prowadząc firmę przez Internet możemy się automatycznie dostosować do wszystkich zmian, które tutaj mogą zachodzić poprzez organizowanie odpowiedniej współpracy z innymi podmiotami, np. firmy marketingowe oferujące nam wsparcie na zasady wymiany korzyści. Można śmiało powiedzieć o tym, że to właśnie e-biznes będzie dawał o wiele większe pole do popisu w porównaniu do zwykłej firmy stacjonarnej. Oczywiście nie jest to coś pewnego ale tak w zasadzie można uzyskać duże korzyści kiedy będzie się zdobywać kontakty w odniesieniu do firm z innego kraju a nawet innego kontynentu.

Można się bardzo szybko dostosować w porównaniu z prowadzeniem tradycyjnego biznesu. W przypadku miejsca stacjonarnego dość dużym problemem może być zmiana działalności całej siedziby na jakiś inny asortyment. Jeśli chodzi o e-biznes to za sprawą kilku funkcji, które mogą nam zaoferować skrypty na stronach internetowych można się dość szybko przebranżowić.

Minusy o jakich należy powiedzieć w przypadku prowadzenia firmy w Internecie to z pewnością nieustannie powstająca konkurencja. Decydując się na otwarcie swojego sklepu internetowego powinniśmy być w świadomości, że będziemy musieli podejmować walkę z całymi sieciami sklepów on-line. Przed otwarciem e-biznesu konieczne jest to aby uświadomić sobie czy tak naprawdę warto się podejmować walki z podmiotami, którzy już od wielu lat istnieją na rynku.

Zdobywanie klientów w przypadku sklepu internetowego nie trwa aż tak długo. Zanim zbuduję się odpowiednie zaufanie może minąć trochę czasu. Na początku będzie nam brakować klientów. Z czasem się to będzie mogło zmieniać ale jeśli nie postawimy na właściwie działania e-marketingowe to są niskie szanse na to, że ktoś będzie się decydował na zakup naszych produktów.

Na pewno Internet to sporo możliwości dla dużej liczby firm. Jednak tak naprawdę niektóre spółki ze względu na profil swojej działalności mogą jedynie funkcjonować w trybie stacjonarnym a to niestety będzie uniemożliwiać otwarcie e-biznesu.

Prowadząc sklep Internetowy należy mieć tą świadomość, że w razie ewentualnego błędu w czasie wysyłki tak naprawdę my będziemy odpowiadać za pomyłki w dostarczeniu towaru. Każde uszkodzenie będzie spoczywać na nas oraz na tym w jaki sposób próbowaliśmy dostarczyć komuś jakiś produkt. Otwarcie eshopu będzie się wiązać z dużym ryzykiem jeśli chodzi o transport do klienta.

Leave a Comment