Podstawowe błędy reklamy w sieci

Sie 05, 15 Podstawowe błędy reklamy w sieci

Marketing w formie fizycznych bannerów reklamowych i ulotek nigdy prawdopodobnie nie zniknie z arsenału narzędzi dostępnych w walce o klienta. Jednak rozwój Internetu zmusił klasyczne metody reklamy do ustąpienia nieco z pola przed marketingiem sieciowym. Każdy kto miał do czynienia z potrzebą dotarcia do docelowej grupy klientów zauważył na pewno jak ogromny potencjał i możliwości tkwią w reklamie sieciowej. Taka metoda marketingu ma mnóstwo zalet – jest znacznie tańsza od jej „fizycznych” odpowiedników, posiada praktycznie nieograniczoną dowolność w budowaniu jej treści i przede wszystkim nie wymaga większych nakładów pracy.

Jak w każdej dziedzinie życia, tak i w reklamie można odnieść wielkie sukcesy jak i porażające porażki. Podstawowe błędy jakie popełniają jeszcze przedsiębiorcy potrafią czasami obrócić się przeciw nim samym. Reklama internetowa prowadzona niewłaściwie może stać się wręcz anty-reklamą. Jakie błędy są najczęściej popełniane w kampaniach marketingowych przeprowadzonych on-line?

Pierwszym problemem nieskutecznej reklamy internetowej może być jej zbytnia nachalność. Oczywiście, że reklama musi być widoczna i szeroko rozpowszechniona, ale nie może jednocześnie zbytnio przeszkadzać. Wysyłanie zbyt dużej ilości treści do użytkownika skutkuje jego zniechęceniem a czasami wręcz agresywnym nastawieniem do firmy zasypującej go zbyt dużą ilością swoich reklam. Zbalansowanie pomiędzy widocznością a nachalnością bywa dość trudne – granica jest tutaj zdecydowanie cienka i należy wykazać się sporą dozą wyczucia.

Drugim podstawowym błędem z jakim wiązać może się nieskuteczna kampania reklamowa, jest oferowanie swoich produktów niewłaściwej grupie osób. Grupa docelowa jest bardzo ważna, bo niektóre usługi lub produkty są przeznaczone dla wąskiego grona odbiorców. Trudno oczekiwać wzrostu liczby klientów gdy reklamuje się damskie torebki na forum dla wędkarzy. Tutaj należy wykazać się odpowiednią taktyką i uczciwą analizą rynku. Można oczywiście postawić na marketing ogólny – przedstawiony bez wyjątku wszystkim i wyłuskującym z tego tłumu jedynie zainteresowanych klientów, ale zwykle takie działania wiążą się ze sporymi nakładami finansowymi oraz są czasochłonne.

Stosowanie ogólników także nie przynosi korzyści. Użytkownicy sieci są już uodpornieni na klasyczne hasła reklamowe. Dzisiaj wszyscy oferują „najlepsze” i „najtańsze” rozwiązania i na mało kim robi to już wrażenie. Personalizacja reklamy i odniesienie do realnych zalet produktów są znacznie lepszym wyjściem. Wyjaśnienie klientowi czemu dany towar jest faktycznie lepszy od innych nie może już opierać się jedynie na suchych banałach. Klient domaga się konkretów i to ich poszukuje w sieci.

Marketing internetowy jest dziedziną bardzo trudną – wymagającą doświadczenia i wyczucia. To rodzaj sztuki w której wykazać się trzeba nie tylko ogólną wiedzą na temat ale także talentem i kreatywnością. Czasami lepiej pozostawić tą dziedzinę specjalistom. Firmy zajmujące się reklamą dobrze znają wszelkie niuanse takich kampanii i z pewnością będą wiedziały jak i komu proponować produkty i usługi.

Leave a Comment